How are stations coordinated?

From Forum Freie Lastenräder
Revision as of 13:45, 20 May 2020 by Hannes (talk | contribs) (Die Seite wurde neu angelegt: „It must be clarified who drives the cargobike from A to B and when to change stations. Hannah's team has found that it is convenient to have a transfer appoint…“)


In order to coordinate the stations well, it makes sense to create a chronological list (Excel) with all necessary information, e. g. address, contact persons*, opening hours, contact details.


The station must always be equipped with sufficient (information) material:

  • terms of use
  • lending conditions
  • loan note
  • return form
  • advertising leaflet
  • donation box
  • code list

It must be clarified who drives the cargobike from A to B and when to change stations. Hannah's team has found that it is convenient to have a transfer appointment for all stations. To make the work easier, the team wrote to the Initiative Hannah fans and successfully asked for support in changing stations and looking after them.


Die Dauer der Beherbergung kann unterschiedlich sein. Hannah und KASIMIR haben zum Projektstart alle zwei bis drei Wochen die Stationen gewechselt. Mittlerweile hat sich in beiden Projekten ein Intervall von zwei bis drei Monaten eingependelt.


Die Stationen sollten eine feste Ansprechperson aus dem Lastenrad-Team haben, die bei Problemen und Fragen telefonisch erreichbar sind.



ADFC

Die Erstellung und Redaktion dieser Inhalte wurden unterstützt durch:

ADFC Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club e. V.