Wie kann es und soll es wachsen?/en: Unterschied zwischen den Versionen
Hannes (Diskussion | Beiträge) (Die Seite wurde neu angelegt: „More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free C…“) |
Hannes (Diskussion | Beiträge) (Die Seite wurde neu angelegt: „===Should the free CSP become a relevant mobility offer?===“) |
||
Zeile 7: | Zeile 7: | ||
More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free CSP then acts as an initial spark for the increased purchase and promotion of cargobikes. The integration of cargo bikes into existing public bicycle rental systems (such as StadtRAD in Hamburg in 2019) can also be a goal. | More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free CSP then acts as an initial spark for the increased purchase and promotion of cargobikes. The integration of cargo bikes into existing public bicycle rental systems (such as StadtRAD in Hamburg in 2019) can also be a goal. | ||
=== | ===Should the free CSP become a relevant mobility offer?=== | ||
Wenn ihr selbst mit dem Freien Lastenrad ein relevantes Mobilitätsangebot in eurer Stadt schaffen wollt, dann ist ein Wachstum der Flotte sinnvoll. Habt ihr mehrere Lastenräder und mehrere Stationen, verkürzen sich zum einen für die Nutzer*innen die Wege und zum anderen ermöglicht es mehr Nutzer*innen den Zugriff auf ein Lastenrad. | Wenn ihr selbst mit dem Freien Lastenrad ein relevantes Mobilitätsangebot in eurer Stadt schaffen wollt, dann ist ein Wachstum der Flotte sinnvoll. Habt ihr mehrere Lastenräder und mehrere Stationen, verkürzen sich zum einen für die Nutzer*innen die Wege und zum anderen ermöglicht es mehr Nutzer*innen den Zugriff auf ein Lastenrad. |
Version vom 23. Mai 2020, 14:08 Uhr
Depending on your motivation, you should decide whether you want to expand the project at all. If this is the case, the question arises, depending on the project goal, in which form this is to be done.
Should the free CSP be promotion for cargobikes?
If you want to gain attention for the cargobike and its possible applications, then a single free cargobike can be sufficient.
More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free CSP then acts as an initial spark for the increased purchase and promotion of cargobikes. The integration of cargo bikes into existing public bicycle rental systems (such as StadtRAD in Hamburg in 2019) can also be a goal.
Should the free CSP become a relevant mobility offer?
Wenn ihr selbst mit dem Freien Lastenrad ein relevantes Mobilitätsangebot in eurer Stadt schaffen wollt, dann ist ein Wachstum der Flotte sinnvoll. Habt ihr mehrere Lastenräder und mehrere Stationen, verkürzen sich zum einen für die Nutzer*innen die Wege und zum anderen ermöglicht es mehr Nutzer*innen den Zugriff auf ein Lastenrad.
Um richtig Durchschlagskraft zu haben, braucht es natürlich größere finanzielle Mittel und eine relevante Anzahl an Lastenrädern. Ein erfolgreiches Beispiel in Sachen Flotten-Wachstum ist das Freie Lastenrad Hannah in Hannover. Dank kommunaler Unterstützung sind inzwischen 18 gut ausgelastete Hannahs unterwegs.
Die Erstellung und Redaktion dieser Inhalte wurden unterstützt durch: