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===Should the free CSP be promotion for cargobikes?===
===Should the free CSP be promotion for cargobikes?===


Möchtet ihr v. a. Aufmerksamkeit für das Lastenrad und seine Einsatzmöglichkeiten erreichen, dann kann auch schon ein einzelnes Freies Lastenrad ausreichen.
If you want to gain attention for the cargobike and its possible applications, then a single free cargobike can be sufficient.


Wichtiger als die Ausweitung der Flotte ist dann eine effektive Öffentlichkeitsarbeit mit guten Texten, attraktiven Fotos und Präsenz bei Veranstaltungen. Das Freie Lastenrad wirkt dann vor allem als Initialzündung dafür, dass verstärkt Lastenräder gekauft und gefördert werden. Auch die Integration von Lastenrädern in bestehende öffentliche Fahrradverleihsysteme (wie bei StadtRAD in Hamburg 2019) kann ein Ziel sein.
More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free CSP then acts as an initial spark for the increased purchase and promotion of cargobikes. The integration of cargo bikes into existing public bicycle rental systems (such as StadtRAD in Hamburg in 2019) can also be a goal.


===Soll das Freie Lastenrad ein relevantes Mobilitätsangebot werden?===
===Should the free CSP become a relevant mobility offer?===


Wenn ihr selbst mit dem Freien Lastenrad ein relevantes Mobilitätsangebot in eurer Stadt schaffen wollt, dann ist ein Wachstum der Flotte sinnvoll. Habt ihr mehrere Lastenräder und mehrere Stationen, verkürzen sich zum einen für die Nutzer*innen die Wege und zum anderen ermöglicht es mehr Nutzer*innen den Zugriff auf ein Lastenrad.
If you want to create a relevant mobility offer in your city, then a growth of the fleet makes sense. If you have several cargobikes and several stations, the distances are shortened for the users on the one hand and on the other hand it allows more users* to access a cargobike.


Um richtig Durchschlagskraft zu haben, braucht es natürlich größere finanzielle Mittel und eine relevante Anzahl an Lastenrädern. Ein erfolgreiches Beispiel in Sachen  Flotten-Wachstum ist das Freie Lastenrad [[Hannah]] in Hannover. Dank kommunaler Unterstützung sind inzwischen 18 gut ausgelastete Hannahs unterwegs.
In order to be truly effective, it is of course necessary to have greater financial resources and a relevant number of cargobikes. A successful example of successful fleet growth is the Hannah free cargobike in Hanover. Thanks to municipal support, 18 Hannahs are now working at full capacity.
{{ADFC Supported}}
{{ADFC Supported}}

Aktuelle Version vom 23. Mai 2020, 14:08 Uhr

Depending on your motivation, you should decide whether you want to expand the project at all. If this is the case, the question arises, depending on the project goal, in which form this is to be done.

Should the free CSP be promotion for cargobikes?

If you want to gain attention for the cargobike and its possible applications, then a single free cargobike can be sufficient.

More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free CSP then acts as an initial spark for the increased purchase and promotion of cargobikes. The integration of cargo bikes into existing public bicycle rental systems (such as StadtRAD in Hamburg in 2019) can also be a goal.

Should the free CSP become a relevant mobility offer?

If you want to create a relevant mobility offer in your city, then a growth of the fleet makes sense. If you have several cargobikes and several stations, the distances are shortened for the users on the one hand and on the other hand it allows more users* to access a cargobike.

In order to be truly effective, it is of course necessary to have greater financial resources and a relevant number of cargobikes. A successful example of successful fleet growth is the Hannah free cargobike in Hanover. Thanks to municipal support, 18 Hannahs are now working at full capacity.



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