What do suitable stations look like?

From Forum Freie Lastenräder
Revision as of 11:33, 20 May 2020 by Hannes (talk | contribs) (Die Seite wurde neu angelegt: „Stations are an important building block in the project. The stations are suitable for cafés, shops that have their own transport purposes, such as retail sto…“)

Stations are an important building block in the project. The stations are suitable for cafés, shops that have their own transport purposes, such as retail stores, building and beverage markets or wine shops, offices, social facilities, private individuals, etc. Since they either benefit directly from renting a bicycle (e. g. cafés can attract new customers) or simply want to rent a bicycle for a certain period of time, station acquisition is not that difficult.

Velogold (2).jpg

In the first few weeks KASIMIR has caused so much attention in Cologne that suppliers of new stations have contacted themselves and we therefore only had to search occasionally for stations.


Argumente, um eine Station für das Projekt zu gewinnen, könnten sein:

  • neue Kund*innen gewinnen
  • neue Leute kennenlernen
  • Anlass, zu kommunizieren
  • Möglichkeit, für eigene Organisation werben
  • Aufmerksamkeit und Community des Lastenradprojekts nutzen


Folgende Standortfaktoren erachten wir bei der Auswahl einer Station als zentral:

  • zentral im Zielgebiet, damit Nutzer*innen keine weiten Wege zur Abholung zurücklegen müssen
  • Sichtbarkeit der Lastenrad-Parkplätze
  • Öffnungszeiten
  • zeitliche Ressourcen
  • Größe des Teams und gutes Wissensmanagement
  • Zielgruppenüberschneidung
  • Serviceorientierung
  • Motivation und Eigeninteresse (niemanden überreden,mitzumachen)



ADFC

Die Erstellung und Redaktion dieser Inhalte wurden unterstützt durch:

ADFC Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club e. V.