Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. More information

Difference between revisions of "Wie kann es und soll es wachsen?/en"

From Forum Freie Lastenräder
(Die Seite wurde neu angelegt: „===Should the free CSP become a relevant mobility offer?===“)
(Die Seite wurde neu angelegt: „If you want to create a relevant mobility offer in your city, then a growth of the fleet makes sense. If you have several cargobikes and several stations, the…“)
Line 9: Line 9:
 
===Should the free CSP become a relevant mobility offer?===
 
===Should the free CSP become a relevant mobility offer?===
  
Wenn ihr selbst mit dem Freien Lastenrad ein relevantes Mobilitätsangebot in eurer Stadt schaffen wollt, dann ist ein Wachstum der Flotte sinnvoll. Habt ihr mehrere Lastenräder und mehrere Stationen, verkürzen sich zum einen für die Nutzer*innen die Wege und zum anderen ermöglicht es mehr Nutzer*innen den Zugriff auf ein Lastenrad.
+
If you want to create a relevant mobility offer in your city, then a growth of the fleet makes sense. If you have several cargobikes and several stations, the distances are shortened for the users on the one hand and on the other hand it allows more users* to access a cargobike.
  
 
Um richtig Durchschlagskraft zu haben, braucht es natürlich größere finanzielle Mittel und eine relevante Anzahl an Lastenrädern. Ein erfolgreiches Beispiel in Sachen  Flotten-Wachstum ist das Freie Lastenrad [[Hannah]] in Hannover. Dank kommunaler Unterstützung sind inzwischen 18 gut ausgelastete Hannahs unterwegs.
 
Um richtig Durchschlagskraft zu haben, braucht es natürlich größere finanzielle Mittel und eine relevante Anzahl an Lastenrädern. Ein erfolgreiches Beispiel in Sachen  Flotten-Wachstum ist das Freie Lastenrad [[Hannah]] in Hannover. Dank kommunaler Unterstützung sind inzwischen 18 gut ausgelastete Hannahs unterwegs.
 
{{ADFC Supported}}
 
{{ADFC Supported}}

Revision as of 15:08, 23 May 2020

Depending on your motivation, you should decide whether you want to expand the project at all. If this is the case, the question arises, depending on the project goal, in which form this is to be done.

Should the free CSP be promotion for cargobikes?

If you want to gain attention for the cargobike and its possible applications, then a single free cargobike can be sufficient.

More important than the expansion of the fleet is then an effective public relations work with good texts, attractive photos and presence at events. The free CSP then acts as an initial spark for the increased purchase and promotion of cargobikes. The integration of cargo bikes into existing public bicycle rental systems (such as StadtRAD in Hamburg in 2019) can also be a goal.

Should the free CSP become a relevant mobility offer?

If you want to create a relevant mobility offer in your city, then a growth of the fleet makes sense. If you have several cargobikes and several stations, the distances are shortened for the users on the one hand and on the other hand it allows more users* to access a cargobike.

Um richtig Durchschlagskraft zu haben, braucht es natürlich größere finanzielle Mittel und eine relevante Anzahl an Lastenrädern. Ein erfolgreiches Beispiel in Sachen Flotten-Wachstum ist das Freie Lastenrad Hannah in Hannover. Dank kommunaler Unterstützung sind inzwischen 18 gut ausgelastete Hannahs unterwegs.



ADFC
Die Erstellung und Redaktion dieser Inhalte wurden unterstützt durch:

ADFC Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club e. V.